Erasmus Marketing Institute (EMI) levert executive onderwijs en contractonderzoek op het gebied van marketing, strategie en business in de breedte. Dit doet zij in samenwerking met academici van Erasmus School of Economics (ESE).

Marketing is van groot belang binnen iedere organisatie: wie wil groeien, moet beschikken over een goede marketing strategie en effectieve marketing tools. Deze marketing strategie en marketing tools moeten bijdragen aan het realiseren van ambitieuze doelen, recht doen aan de klant, de eigen organisatie èn het maatschappelijk domein. Het Erasmus Marketing Institute wil op al die vlakken relevant zijn door kennis te delen en te ontwikkelen. 

Onze opleidingen

Daarom vind je bij ons marketing opleidingen en marketing cursussen voor professionals die bijdragen aan jouw carrière en aan de groei van je organisatie.
Je kunt kiezen uit opleidingen waar disruptie en online marketing uitgebreid aan bod komen. Of een marketing opleiding waarin nieuwe marketingtechnieken en marketing tools behandeld worden, in combinatie met inspirerende en leerzame marketing cases.

Succesvolle marketeers voegen iets toe aan het leven van hun klanten, zodat een waardevolle relatie met de klant ontstaat. Daarnaast is het voor marketeers steeds belangrijker om de businesscase van het bedrijf goed te begrijpen. Precies om die reden richt ons executive onderwijs zich niet alleen op marketingstrategie, maar wordt er ook ingegaan op businessmodellen. Ook in ons contractonderzoek kijken we naar de bedrijfsstrategie in de breedte.

EMI biedt verschillende executive programma’s, allen met een andere focus:

  • Mastering Business & Marketing, waarin verbreding van marketing- en businesskennis centraal staat.
  • Disruptive Business & Digital Marketing Strategy, waarin wordt ingegaan op het belang van data-gedreven technieken in de complete strategie van het bedrijf.
  • Marketing CandyStore, in dit programma komen marketinguitdagingen vanuit verschillende sectoren aan bod.
  • The New CMO, een programma speciaal voor eindverantwoordelijken op de marketingafdeling die zich willen blijven ontwikkelen.

Onze diensten

Wij ondersteunen allerlei organisaties met uiteenlopende marketing- en business vraagstukken. Al onze kennis rondom business model innovatie, strategie, positioneren en marketingtechnieken brengen we mee om de ambitieuze doelstellingen van onze klanten te helpen realiseren.

Ons contractonderzoek richt zich op complexe marketingvraagstukken van bedrijven die willen groeien door middel van slimme strategische beslissingen. Een belangrijk onderdeel van het contractonderzoek is het EUR Klantwaarde Model, dat is ontwikkeld in samenwerking met Erasmus Q-intelligence (EQI).