Erasmus Marketing Institute (EMI) levert executive onderwijs en contractonderzoek op het gebied van marketing, strategie en business in de breedte. Dit doet zij in samenwerking met academici van Erasmus School of Economics (ESE).

Succesvolle marketeers voegen iets toe aan het leven van hun klanten, zodat een waardevolle relatie met de klant ontstaat. Daarnaast is het voor marketeers steeds belangrijker om de businesscase van het bedrijf goed te begrijpen. Precies om die reden richt ons executive onderwijs zich niet alleen op marketingstrategie, maar wordt er ook ingegaan op businessmodellen. Ook in ons contractonderzoek kijken we naar de bedrijfsstrategie in de breedte.

Executive onderwijs

EMI biedt verschillende executive programma’s, allen met een andere focus:

  • Mastering Business & Marketing, waarin verbreding van marketing- en businesskennis centraal staat.
  • Disruptive Business & Digital Marketing Strategy, waarin wordt ingegaan op het belang van data-gedreven technieken in de complete strategie van het bedrijf.
  • Marketing CandyStore, in dit programma komen marketinguitdagingen vanuit verschillende sectoren aan bod.
  • The New CMO, een programma speciaal voor eindverantwoordelijken op de marketingafdeling die zich willen blijven ontwikkelen.

Contractonderzoek

EMI biedt ondersteuning aan allerlei organisaties met uiteenlopende marketing- en business vraagstukken. Een belangrijk onderdeel van ons contractonderzoek is het Erasmus Klantwaarde Model. Dit is een model dat organisaties helpt met het effectief gebruiken van hun opgebouwde database.